1 Водозабір Водосховище Харківські фонтани Трудові будні Очисні споруди Саржин яр Дзеркальний струмінь Харківські фонтани Саржин Яр Водосховище Спецтехніка Краснопавлівське водосховище Гребля Первинні відстійники (КБО «Диканівський»)

У кінці XIX століття в Харкові назвали вулицю на честь водопровідного басейну

Уся нинішня ділянка вулиці Ярослава Мудрого (Петровського) у кінці XIX століття отримала назву вулиці Басейній через розташованого поруч з нею водопровідного резервуара, який називали «басейном».

У 1881 році у Харкові була введена у дію перша лінія водопроводу, спорудженого за проектом і під керівництвом інженера Н.Г. Малишевського.

Для водопостачання використовувалася вода Карпівського і Павловського джерел, яка самопливом надходила з місця збору по дренажним трубах на Конторську насосну станцію, де піддавалася фільтрації на англійських фільтрах.

Далі вода перекачувалася у два резервуари: головний (на Холодній горі), об'ємом 492 м³ і запасний (в районі Німецької вулиці (нині Пушкінська), об'ємом 123 м³ або на 10 тисяч відер води. Він служив головним чином для регулювання напору води в цій частині міста і був пов'язаний із загальною системою водопроводу. Навколишні мешканці називали резервуар «басейном».

У ті роки північна частина Німецької (Пушкінської) вулиці, особливо в районі басейну, посилено забудовувалася. У листопаді 1888 роки міська дума затвердила план забудови земельної ділянки навпроти басейну і прокладки нової, Юмівської вулиці. Для кращого зв'язку Нагірного району із Журавлівкою необхідно було продовжити Юмівську вулицю далі на захід. У жовтні 1893 року почалася прокладка Басейного провулка.

У кінці XIX століття вулиці Німецька і Сумська були об'єднані, і уся нинішня ділянка вулиці Ярослава Мудрого (Петровського) отримала назву Басейної вулиці і Басейного провулка, які увібрали у себе Юмівську вулицю. На початку ХХ століття вулиця в основному забудовувалася.

У 1912 році зрівняльний басейн замінили високою металевою водонапірною баштою системи Шухова із баком на 750 м³. Перебувала ця вежа поблизу іподрому. У 1945 році її перевезли у Полтаву. Там вона перебувала аж до 2002 року, а пізніше була демонтована.

02 листопада 2016, 16:16 Распечатать статью

все новости

Вгору